Поиск

Книги с поиском

От Матфея От Марка От Луки От Иоанна Деяния Псалтирь 40 книг с поиском



Святоотеческое наследие -
Библiотека твореній святыхъ отцевъ и учителей Церкви и церковныхъ писателей.

[ Главная ] [ Карта сайта ] [ Изслѣдованiя ] [ I-III вѣкъ ] [ IV вѣкъ ] [ V вѣкъ ] [ VI-X вѣкъ ] [ XI-XV вѣкъ ] [ Послѣ XV вѣка ] [ Acta martyrum ] [ E-Mail ]
[ Указатель ] [ Сборники ] [ А ] [ В ] [ Г ] [ Д ] [ Е ] [ З ] [ И ] [ І ] [ К ] [ Л ] [ М ] [ Н ] [ О ] [ П ] [ Р ] [ С ] [ Т ] [ Ф ] [ Х ] [ Ю ] [ Ѳ ] [ Ссылки ] [ Гостевая книга ] Сегодня - вторникъ, 6 марта 2007 г.

Сейчасъ на порталѣ посетителей - 3.

ПОСЛѢ XV ВѢКА

Преп. Максимъ Грекъ († 1556 г.)
Исповѣданіе Православной вѣры Максима инока изъ Святыя Горы
Имъже извѣщаетъ, о Христѣ Ісусѣ, всякаго православнаго священника же и князя, что по всему истиннѣйши есть православенъ инокъ, всю православну вѣру соблюдая цѣлу и непремѣнну и непорочну. [1]

Не предкновени бывайте и еллиномъ и іюдѣемъ и церкви Божіей, [2] глаголеть божественное и поклоняемое слово апостольское. Сіе же како можетъ инако исправитись нами, аще не правовѣрною и православною вѣрою, и житіемъ честнымъ и богоугоднымъ и прилѣжнымъ храненіемъ божественныхъ заповѣдей Господа и Спаса нашего Ісуса Христа; по божественному бо Іякову, брату Божію, вѣра кромѣ дѣлъ благыхъ мертва естъ, [3] такожде и дѣла кромѣ правыя вѣры не полезна обоя.

Подобаетъ бо человѣку Божію совершенну быти въ обоихъ по великому Василію. Но сія убо сице. Понеже убо нѣцыи, не вѣмъ что ся имъ случися, еретика мене неповинна человѣка называти не страшатся, и врага и измѣнника богохранимыя державы русскія, яви ми ся нужно и праведно малыми о себѣ отвѣщати, и яже о себѣ научити оклеветающыхъ мене неправеднымъ сицевымъ оклеветаніемъ, яко благодатію истиннаго Бога нашего Ісуса Христа и правовѣренъ христіянинъ есмь по всему и богохранимыа державы русскыа доброхотѣнъ и прилежнѣйшій богомолець.

Молю убо всякаго благочестиваго и православнаго священника же и князя разслушати отвѣта моего съ приличнымъ христіяномъ благоразуміемъ и христоподобною кротостію, отринувши всякъ гнѣвъ неправеденъ и ярость; понеже гнѣвъ мужу въ правду Божію не содѣловаетъ, [4] якоже глаголеть божественный Іяковъ, аделфофеи.

[5] Идѣже бо гнѣвъ и ярость обладаютъ, ту и всякое души нестроеніе и безобразіе и безчиніе словесныя части душевныя, уму ослѣпленну уже бывшу и омрачившуся бурею гнѣвною. Обычною убо православною тишиною священныя любве и кротости разумы ваша освѣтивше, подщитесь, аще чимъ гдѣ уклоняются отъ православныя вѣры ли неразуміемъ, ли забвеніемъ, или ненаученіемъ ума своего и разума, исправите мене духомъ кротости [6] по божественному апостолу.

Не стыжю бо ся исправленіемь, ниже отреваю è, но и вельми желаю его, и любезне воспріиму è, аки тверде наставляюще мене къ уповаемому благовѣрнымъ небесному царствію.

Вѣрую убо и исповѣдую всею душею и языкомъ единаго Бога вышняго, содѣтеля всѣхъ, безначальна, присносущна, безконечна, въ тріехъ ѵпостасехъ, сирѣчь во Отци и Сынѣ и святѣмъ Дусѣ, нераздѣльне раздѣляема, источника и начало безначальное Сына и Духа Свята; Сыну убо роженнѣ и безначальне и присносущнѣ отъ Него рожаемому и въ своей ѵпостаси покланяемому и славословляемому, и святому Духу отъ того же Отца исходительне происходящу и въ своемъ ѵпостаси вѣруемому и исповѣдуемому, единаго Бога въ трехъ; Тому едино существо, едино божество, едино царьство, едино господьство, не раздѣльне раздѣляемо ѵпостаси, и соединяемо не смѣсне пресущественнымъ божественнымъ существомъ.

Сице убо имамъ и мудрствую, якоже вкратце рещи о святѣй и единосущнѣй и нераздѣльней Троицѣ. Такожде вѣрую и исповѣдую ражаемаго безначальне и присносущне Сына и Бога Слова отъ безначальнаго Бога и Отца, благоволеніемъ Отчимь и осѣненіемъ святаго Духа зачята бывша въ пречистыхъ ложеснахъ пресвятыя и приснодѣвы Маріи Божіи Матери, происшедша изъ нея съ пріятою отъ пречистыхъ кровей ея плотію святою своею, человѣка совершенна и Бога совершенна Того же, въ единомъ ѵпостаси и въ двою естеству и дѣйствѣхъ и воляхъ и суща и вѣруема, ниже божеству Его въ человѣчество преложившуся, ниже человѣчеству въ божество премѣнившуся.

Такожде вѣрую и исповѣдую Того же нашего ради спасенія и крестъ и страсть и смерть и тридневное погребеніе волею претерпѣвша и изволивша плотію своею, божественвому Его естеству кромѣ страсти всякія пребывшу: божественное бо естество высше отнюдъ всякыя тли и страсти есть, воскресша же изъ мертвыхъ въ третій день силою воздвигшаго Его Бога и Отца, и возшедша ва небеса съ пріятою своею святою плотію, нетлѣннѣй уже бывши и безстрастнѣй, и сѣдяща телеснѣ одесную Бога и Отца своего, и пакы грядуща съ славою судити живымъ и мертвымъ, иже и воздастъ комуждо по дѣломъ его.

Такожде вѣрую и исповѣдую всесвятаго Духа, Бога истинна въ своемъ ѵпостаси и суща и покланяема исходяща отъ Отца единаго, якоже божественный гласъ и тайное учительство предалъ есть намъ святымъ евангеліемь божественваго Іоанна. Больши того священнаго тайноучительства, еже о святомъ Дусѣ, ниже мудрствую, ниже учу отнюдъ ни единаго человѣка, но вседушевно пребываю во всѣхъ богословныхъ догматехъ и мудрованіихъ, ихъже предашя намъ самовидци и слугы Бога Слова и яже по нихъ вси вселенстіи собори богодухновенныхъ отець, ниже прилагая что къ нимъ отнюдъ, ниже улагая, [7] или пременяя ни едину іоту, ли черту, но всю православную вѣру и богословіе ихъ соблюдаю въ сердци моемь цѣлу и непремѣнну.


Святоотеческое наследие -


Уникальный поиск `по-сути` по православной библиотеке