Поиск

Книги с поиском

От Матфея От Марка От Луки От Иоанна Деяния Псалтирь 40 книг с поиском



Святоотеческое наследие -
Библiотека твореній святыхъ отцевъ и учителей Церкви и церковныхъ писателей.

[ Главная ] [ Карта сайта ] [ Изслѣдованiя ] [ I-III вѣкъ ] [ IV вѣкъ ] [ V вѣкъ ] [ VI-X вѣкъ ] [ XI-XV вѣкъ ] [ Послѣ XV вѣка ] [ Acta martyrum ] [ E-Mail ]
[ Указатель ] [ Сборники ] [ А ] [ В ] [ Г ] [ Д ] [ Е ] [ З ] [ И ] [ І ] [ К ] [ Л ] [ М ] [ Н ] [ О ] [ П ] [ Р ] [ С ] [ Т ] [ Ф ] [ Х ] [ Ю ] [ Ѳ ] [ Ссылки ] [ Гостевая книга ] Сегодня - вторникъ, 6 марта 2007 г.

Сейчасъ на порталѣ посетителей - 3.

ПОСЛѢ XV ВѢКА

Преп. Максимъ Грекъ († 1556 г.)
Слово на арменское зловѣріе.

Арменскому зловѣрію, отъ различныхъ ересей сложеному, тріе вяще инѣхъ нечестивѣйши суть и гнуснѣйши: ихъже перва и злѣйша есть, яже мудръствуетъ смерть вкусивше человѣческы во время спасительныа страсти Бога Слова безстрастное Божество; вторая же глаголющая вочеловѣчьшееся Богъ Слово, по еже на небо вознесеніи, совлекшеся пріятыя имъ Божественыя плоти отъ пречистыхъ кровей Пречистыя Богоматере; третія же, яже размѣшаетъ злѣ стекшаяся неразмѣснѣ во Христѣ два естества человѣческо и Божествено и бывшыхъ прочее едино естество.

Сицевы убо главизны ихъ богомерскыя ереси. Мы же православніи что противу ихъ возглаголимъ? или сложимся [1] имъ, симъ сице ся имѣти? Никакоже, да не буди намъ такова пріяти когда нечестива и хульна помышленія о единомъ по естеству присносущемъ безсмертномъ и безстрастномъ Божіимъ безсмертіи, еже и сами богоборніи бѣси не терпятъ слышати, нижè рещи і сіе явлено, имиже губителный і злоначалный змій рече къ прабабѣ Еввѣ, съ лестію рекъ: не смертію умрете, вѣсть бо Богъ, яко вонже день снѣсте, отверзутся очи ваши, и будете якоже Бози, вѣдяще добро и злое, сирѣчь будете безсмертніи и безтлѣнніи, якоже и самъ Богъ сотворивый васъ.

Но многа словеса предлагати о безсмертіи Содѣтеля всѣхъ неточію лишне есть, но и зѣло смѣхливо, преполни бо суть неточію богодухновенна писанія свидѣтельствующа безсмертію присносущнаго живота всѣхъ, но еще и сама писанія внѣшнихъ философовъ и риторъ велелѣпнѣ воспѣваютъ величество присносущнаго Божественнаго безсмертія.

Како убо проклятіи арменіи, съ треклятымъ Діоскоромъ, глаголютъ безсмертному естеству Христова Божества умершу бывшу вкупѣ съ святою плотію Его? И аще безстрастно и безсмертно и несозданно Божество Его смерть вкуси по нихъ, то убо и святая душа Его создана сущи вкупѣ съ плотію умре и съ Божествомъ Его; и аще исповѣмы сице ся тѣмъ имѣти, како речемъ Его во адъ сошедша и врата мѣдяна и вереà желѣзна стерша и тамо отъ вѣка содержимыя праведникы исхытивша?

Аще якоже плотію умре, сице и Божествомъ и душею, и како прочее истинно будетъ глаголемое отъ самого Распятаго: сего ради любитъ Мя Отецъ, яко Азъ полагаю душу Мою, да пакы возму ю, и пакы: имамъ власть положиті ю, и власть имамъ пакы взяти ея [2]? И аще, по нихъ, якоже умре плотію, такоже умре и Божествомъ и душею, како можетъ пріяті ю весь мертвъ бывъ, безчисленно силная сила вседержителева Божіа?

И аще душа человѣча словесна и безсмертна создана не можетъ умрети, како животъ всѣхъ, единъ имѣя безсмертіе, и во свѣтѣ живый неприступнѣмъ, на крестѣ умре безсмертнымъ Божествомъ своимъ? А яко хульно и богомерзко есть сицевое еретическое мудрованіе, премудре зѣло лживо показалъ è Аламундаръ Исмаилтянинъ, познавый благочестиву и православную вѣру христіянскую и крестися со всѣмъ домомъ и родомъ его.

Услышавъ бо Севиръ скверный обращеніе Исмаилтянина отъ отцы преданнаго нечестія его къ православнѣй вѣрѣ, посла къ нему два единомудрена себѣ епископа, преложити его тщася на богомерзскую свою ересь; ихже пришедша и многа глаголавша къ нему о Севировомъ ученіи, отпусти ихъ рекъ къ нимъ: заутра пакы услышу васъ.

Отшедшимъ же имъ, повелѣ единому отъ служащихъ ему вѣрному слузѣ, рекъ: егда пакы къ нему пріидутъ посланіи отъ Севира и глаголютъ къ нему еретическая ученія, да приступивъ шепчетъ во ухо его о архангелѣ Михáилѣ, яко уже умре. Пришедшимъ же пакы имъ, и многа хитрословящимъ къ новопросвѣщенному Аламундару, посреди бесѣды ихъ приступи преднаученый рабъ его, шепталъ во ухо своего владыкы, якоже предповелено бысть; и Аламундаръ абіе сѣтовавъ скорбѣти лицемѣръствовалъ, и низъ къ перси главу преклонъ, молча сѣдяше, не внимая глаголемыхъ отъ епископъ; и онѣмъ прилѣжно вопрошающимъ виновное скорби его, люта зѣло, отвѣща, вѣсть сказамися, яко архангелъ Михáилъ умре, и како не скорбѣти ми, лишився таковаго хранителя.

И они абіе возопиша: не ими вѣры, преславный князь, ни пріимай отнюдь сицеву вѣсть, лжа бо есть проявлена, ангельское бо естество смерти не подлежитъ, безсмертно создано бывше отъ Содѣтеля всѣхъ. И Аламундаръ къ нимъ: рцыте ми, о вы, молю васъ, аще ангельское естество, безсмертно создано бывше по благодати отъ Содѣтеля всѣхъ, не можетъ умрети, — Безначальный и Присносущный, единъ имѣя естествомъ безсмертіе, во свѣтѣ живый неприступнѣмъ, како умре безсмертнымъ Божествомъ своимъ, во время спасителеыя страсти Своеà?


Святоотеческое наследие -


Уникальный поиск `по-сути` по православной библиотеке