Поиск

Книги с поиском

От Матфея От Марка От Луки От Иоанна Деяния Псалтирь 40 книг с поиском



Святоотеческое наследие -
Библiотека твореній святыхъ отцевъ и учителей Церкви и церковныхъ писателей.

[ Главная ] [ Карта сайта ] [ Изслѣдованiя ] [ I-III вѣкъ ] [ IV вѣкъ ] [ V вѣкъ ] [ VI-X вѣкъ ] [ XI-XV вѣкъ ] [ Послѣ XV вѣка ] [ Acta martyrum ] [ E-Mail ]
[ Указатель ] [ Сборники ] [ А ] [ В ] [ Г ] [ Д ] [ Е ] [ З ] [ И ] [ І ] [ К ] [ Л ] [ М ] [ Н ] [ О ] [ П ] [ Р ] [ С ] [ Т ] [ Ф ] [ Х ] [ Ю ] [ Ѳ ] [ Ссылки ] [ Гостевая книга ] Сегодня - вторникъ, 6 марта 2007 г.

Сейчасъ на порталѣ посетителей - 3.

ПОСЛѢ XV ВѢКА

Преп. Максимъ Грекъ († 1556 г.)
Слово похвальное къ святымъ апостоломъ Петру и Павлу, въ томъже обличенія
и на латыньскыя три большія ереси.

Воспой, душе! божественыхъ апостолъ Петра и Павла, въ прочихъ верховныя и первопрестолныя, добростоящія звѣзды церкви Христовѣ, иже отъ мерзостныя прелести идольскыя и служенія бѣсовомъ, къ благочестія и истины свѣту языкы наставишя животочьными свѣтосіяніи божественыхъ ученій. Воспой же по сущей ти силѣ!

достойныхъ же пѣній самѣмъ уступи горнѣйшимъ умомъ, пѣснь же приношя имъ черьплющи отъ спасительныхъ источникъ божественнаго Израиля; оного бо божественнаго корени отрасли сіи, житія же и слова божественными свѣтлостьми преизящнѣ востекьше къ славѣ онаго, на нихже, аки на конехъ, вочеловѣчивыйся Богъ Слово яздя мысленнѣ, возмути премногія мерзскыя воды, сирѣчь таинстна мерзскыхъ бѣсовъ, яже преже покрыша всю землю глубокымь мракомь богомерскыхь идолъ, и землю, преже доброплодную убо, таже въ слатину преложшуся, злобою своихъ жителей, дѣланіи божествеными премудрыхъ сихъ, явилъ есть пакы плоды благоуханнѣйшими сладцѣ веселящу Владыку своего, и преже пустую и не причястну влагы, струями божественными приснотекущыхъ сихь источникъ, показа преизобилующу и обливаему струями животочныхъ водъ.

Сіи суть, иже отъ Божественаю огня Параклитова облиставшія молнія и аки стрѣлы испущены, иже сладчяйшимъ свѣтомъ ученія и чюдесъ жигательнымъ огнемъ отгнашя всякій мракъ отъ земли басней лжеглаголаныхъ бѣсы изобрѣтенныхъ, трисіянную же единого Богоначалія честную проповѣдь въ мыслехъ вѣрныхъ облисташя и соблюдаютъ присно, ихже мотыками слова мысленными и обильными напаяніи Духа Святаго, таиньственіи источницы исполнени водъ животочныхъ явишяся, и земли основанія открышяся, сирѣчь божественіи чиноначальницы вѣрныхъ, иже всенощными молитвами и духовными напаяніи, основанія явишяся земли и къ божественыхъ разумѣній прозябенію показаша ю благоискусну.

Сіи суть глаголанная мысленно мудрымъ псалмопѣвцѣмь Божію повѣдающе небеса славу, иже блистаніи божественыхъ учительствъ и молніями выше ума чюдесъ преизящнѣе украсившеся, явишяся всей твари звѣзда та небесная, ихъ же богогромное вѣщаніе всю возгремѣ подсолнечную, аки божественныя трубы, высокою проповѣдію богословія, превосходящаго ума и слова всякого, и преже солнечныя мысли, по подобію скотъ къ земли пригвожденныя не похвально, воздвижуще, увѣщавше нерадѣти убо вседушьно всѣхъ вкупѣ тлѣющихъ красныхъ земленыхъ, всею же и мыслію желати единыхъ вѣчныхъ, на небесехъ имѣющимъ всегда мысли своя, и тщатися внутръ быти Божественныя славы, богоугодными житія же и слова нравы, прилѣжаніе равно и обоихъ творящимъ, зане другое кромѣ другаго не пользуетъ, смѣхъ же паче и руганіе есть предъ мыслящими добрѣ, якоже и ступаніе некрасно и нетвердо есть, единою ногою бываемо, такожде и лице нѣсть красновидно, единымъ окомъ скуднѣ просвѣщаемо.

А еже отъ обою растворено боголюбное житіе и добрѣ достигшее къ концу общихъ предѣлъ, еже есть смерть, совершенна показало есть Христова стаинника, неложно вожделѣвша отъ всея душа не сію тлѣющу, но присно пребывающую жизнь; къ благородію бо древа и плода истязуетъ благопотребна, якоже пакы отрѣваетъ сія, худѣ растуща, ниже всякому Господа просто глаголющу Его, но совершающу, рече, теплымъ раченіемъ души, волю Отца, иже на небесехъ, внити въ Царство Небесное [1].

Такожде и влѣзшя въ бракы съ худою одеждею, сирѣчь непотщавшася къ свѣтовидней бани пристяжати истканную благолѣпнѣ отъ благовѣрныхъ дѣлъ одежду, повелѣ отъ среды блаженныхъ пирянъ [2] взята воврещи въ негасимый огнь, не да очистився, яко блядива ересь вѣщаетъ, пакы причястится божественаго пированіа, но да въ немъ сожжется въ бесконечныя вѣкы.

Такожде же и украшеннымъ убо добротою дѣвьственою, масла же не пріемшимъ въ сосудехъ своихъ, сирѣчь милосердіемъ, еже къ нищымъ, не просвѣтившимъ доброты дѣвьства своего, затворися, увы! дверь женихова, и како къ нему приступишя, не предочистившеся чистительнымь огнемъ, не укаряетъ ихь Божественый отвѣтъ, нижè пакы повелѣваетъ имъ: идите, прежде очиститеся пламенемъ огненымъ, таже сице внидите въ чертогъ Мой, но тѣмъ, еже: не вѣмъ васъ, далече отсылаетъ ихъ. Увы и увы!

Аще убо божественна и преестественная похвала дѣвьства далече таинственнаго невѣстника отсылается, за еже не украсися сообщителнымъ масломъ,—сообщително масло и елей милостыня, еже есть къ нищимъ, — а иже къ грабленіемъ и беззаконнымъ лихвамъ, чяродѣяніемъ же и убійствомъ и различнымъ студодѣяніемъ гнуснымъ разстлѣвшеся по всему житію своему , како въ божественный чертогъ внидутъ, не попекшеся, преже исхода, сотворити плоды покаянія достойны прегрѣшеній своихъ?

Дѣлъ бо нынѣшній вѣкъ, якоже глаголеть божественый проповѣдникъ, вѣнцомъ же будущій. Разликующее [3] скончяніе убогаго и насладившагося богатаго явѣ сіе показа, ихже душя умершыхъ каяждо абіе постигла есть мѣста своего, ова убо геенну, ова же нѣдра Авраама; а еже посреди има утвержена велія пропасть, возбраняющая имъ, еже другъ къ другу, стремленіе, тойжѳ патріархъ, смышленно поношая насладившуся, а не маловремянными надежами чистительнаго огня прохлажая онаго, явленнѣйши сказуетъ, яко въ семъ житіи, аки въ нѣкоей стадіи, уставлено есть подвизающимся оцыщати душевныя грѣхы, всяческыми благоугодными Богу дѣяніи, и конечнымъ терпѣніемъ скорбныхъ душевныхъ, вольныхъ же и невольныхъ.


Святоотеческое наследие -


Уникальный поиск `по-сути` по православной библиотеке