Поиск

Книги с поиском

От Матфея От Марка От Луки От Иоанна Деяния Псалтирь 40 книг с поиском



d Портал-Credo.Ru Наши партнеры: Библиотека[ Архив публикаций ] Прп. Максим Грек.

Cлово, против льстивого списания Николая Немчина о соединении православных християн и латынян. [история русской Церкви]

Cлово, списано иноком Максимом Греком святогорским, противу льстиваго списаниа Николая немчина, егоже списал о совокуплении православным християном и латыном.

Господь и Бог и Спас нашь Исус Христос, к прочим многым спасительным завещаниом и велениом своим, имиже и в нихже наставляет нас, верующих в Него, на путь всякого твердаго и неблазненаго богоразумиа, приложил и сие, рекъ: внемлите от лживых пророков, иже приходят к вам в кожах овчиих, внутрь же суть волцы хищницы. Таже, учя нас человеколюбивый, и како их познаим и соблюдаимся невредимии от них, приглаголетъ: от плодов их познаете их, лживых пророков именуя, лживых учителей, еже есть еретиков, глаголющих от чрева своего, а не по евангельскому законоположению и богословию, иже преухыщренным суесловием прельщают сердця простых.

Плоды же их неточию дела и словеса их, но и та сама сокровенная под чернилом во глубине развратная учения их.

Согласно же Спасу вещает и божественный апостол Павел глаголя о тех же, во втором послании, еже к Коринфяномъ: сицевии же суть лживи апостоли делателие льстиви преобразуеми в апостолех Христовых, и прочая. Такова познаваю и льстиваго Николая немчина, иже споживе лета доволна с благочестивым языком русскым, и всякым образом подщася прельстити их от православныя веры, отцы преданныя им, иже к прочим своим лукавством и слово счинил бытто о соединении русаком и латыном, едине быти тщася показати вере обоим, и сие утвержает тем, еже обоим глаголати Христа Сына Божия и Бога истинна, и еже тем же крещением во трех погружениих совершатися, и яко во имя Отца и Сына и Святаго Духа, и яко в воде, а не во иной вещи, и яко едино исповедание веры и обои проповедуют.

Таже и лишшее тщася утвердити сие, яко латынская Церковь во всех праве проповедует таинство благочестия, глаголет, якоже имъже образом приат от самех святых апостол и богодохновенных отец, темже образом и соблюдает непретворна богословна учителства, сиречь, догматы православныя веры, и ничтоже отнюдь не пременила.

И аще по истине сице латынская Церкви мудръствоваше и управляшеся, якоже Николай прелестник софист утвержает, лепо бы убо было всяко и нужно нам соединятися им братскы, всяко прение и свар отложившим, и мир и единомыслие возлюбити. Понеже убо во многих является лжущ Николай, и наипаче в нихже глаголет латынскую Церковь соблюдающу вся непретворна преданыя ей от святых апостол и богодохновенных отец, богословны догматы и таиньства, ихже той члены наричет, прииди ныне, с Богом помощником, разсмотрим и уразумеим с прилежанием Николаева софистика оправданиа и изобличенна евангельскою истинною, лжива суща.

Не приимаим их отнюдь в мыслех нашых, но отвергше я, акы блазняща нас от правыя и неблазненыя, отцы преданныя, веры нашея, да пребываем не отступни, в нихьже научихомся от самех святых апостол и преподобных и богоносных отец наших.

Но время уже начати мне стязаний, яже к нему. Начну же отънюдуже и он начинает. Добро, о Николае! и зело добро и спасительно есть, еже промежу вам и нам соединение и единомыслие; сего бо кроме не можем имети Спаса Христа посреди нас. Сам бо глаголетъ: идеже бо аще будут два или три собрани во имя Мое, тамо есмь посреди их [4]. Но ниже исповедати Всесвятую Троицу можем, аще не имамы друг ко другу чисту и совершенну любовь, якоже иерей возглашает нам от божественнаго олтаря, во время священныа литоргии, иже глаголетъ: возлюбим друг друга, да единомыслием исповемы Отца и Сына и Святаго Духа, Троицу единосущную и неразделимую. Но, о премудреиший Николае!

аще весьма хощете нам поистинне соединитися с вами, преже соединитеся сами вы с богоглаголивыми апостолы и собравшимися во Святем Дусе седмыми Вселенскыми Соборы, иже изрядну апостольскую догму, глаголю же о присносущнем происхождении Божественнаго Утешителя, преступисте и приложисте во священном символе православныя веры, глаголюще: иже от Отца и Сына исходит, супротивно всем вкупе восточным богодохновенным богословцом и самем святым апостолом.

Сие мудръствующе и учяще, и не трепещете страшных онех проклинаний священных соборов, в нихъже и сами блаженейшии архиереи римстии, вкупе с прочими четырьми патриархи, утвержаху во Святем Дусе православную веру. Како убо глаголеши ты, яко латынская Церковь соблюдает прилежно православную веру, якоже и прият ю из начала от самех апостол и святых отецъ?

кый апостол или евангелист сие предаетъ? или котории святии отцы, вкупе собравшеся, сие приложишя во священом символе? никакоже сие покажеши; сопротивно же паче обрящеш сие отречено суще, и мудръствующих сие подлагаемых анафеме. Наипаче третий Собор, емуже начальник бе священный Кирил патриарх александрьскый, иже исполнил богословие, еже о Святем Дусе, и запечатле è с святым Собором, иже не точию мне и тебе не велит приложити что отнюдь к еже что от него запечатленному священному символу, ниже пременити, ниже уложити ни едино речение, но ниже себе велит дерзнути сицево что в священном символе, иже и глаголет с святым Соборомъ: аще же кто после нас дерзнет, рече, таково что, да будет анафема, сиречь проклят. Что противу сих глаголеши, о Николае?

или не вериши сим, акы какъбы недобре уставленым святым Соборомъ? И аще не имеши веры сим, ниже приемлеши я, что ино речем о тебе, разве, яко беснуешися? Вериши ли, о Николае, яко Духом Святым собрашяся богоноснии они светильникы и Божественным Духом учими богословишя и уставишя добре и запечатлешя священный символ непорочныя нашеа православныя веры?


Портал-Credo.Ru


Уникальный поиск `по-сути` по православной библиотеке