Поиск

Книги с поиском

От Матфея От Марка От Луки От Иоанна Деяния Псалтирь 40 книг с поиском



Седмица - Седмица.RU//Библиотека Устав преподобного Кирилла Белозерского чудотворца

Приводится по изданию: Древнерусские иноческие уставы. (Сост. Т.В.Суздальцева). М.: Северный паломник, 2001. С. 34-38. В этом издании воспроиздедена VI часть «Истории Российской иерархии» еп. Амвросия (Орнатского). Коментарии и пояснения в круглых скобках – еп. Амвросия.

Преподобный Кирилл Устав свой заимствовал от обителей Преп.Феодосия, общих житий начальника и Саввы Освященнаго. О сем сидетельство имеется в житии Преп. Иосифа Волоколамского, где между прочим о сем повествуется так: «И придоша [Преп. Иосиф с старцем Герасимом и Кассианном — прим. А.О.] в Лавру Преп. Кирилла Чудотворца, иже на Беле озере пречестен монастырь общежительнаго предания его.

Видя же Преподобный чин и устроение церковное по уставу и по преданию святых отец Феодосия и Саввы, иже во Иерусалиме святыя Лавры, вся благообразно и по чину бываема и в братстве единение, и любовь, и кротость, и безмолвие, и внимание божественных словес и послушание ко Игумену нерассудное (безпрекословное). Бяше же в том монастыри от начальства святаго места того Преп.

Чудотворца Кирилла предано никакоже что свое нарицати, но вся Божия: и одежда, обуща, и брашно и питие всем равное в трапезе с благословением наставника и особно по келлиям ничтоже имети, ни пищи, ни пития, разве (кроме) великия нужды и старости, и немощи и вся благообразно зело и по совету Наставника своего и Преимущих старцев».

В Монастыре Кирилло-Белозерском и в Новгородской Софийской библиотеке находятся еще списки Келарского устава касательно времени и чина священнослужения, трапезы и монастырской Экономии.

Обстоятельный устав преп. Кирилла до нас не дошел; а сокращенно он помещен он в Четьи Минеи в житии его Июня под 9 числом, который здесь и предлагается.

Еп. Амвросий (Орнатский)


«Устав же и чин жития иноческаго во обители преп. Кирилла бяше сицевый: В церкви никому же со иным попущашеся беседовати ниже исходити прежде скончания правила, комуждо же повелевашеся в своем установленном месте и чине стояти, со страхом и вниманием поемым.

Такожде к Евангелию и святых Икон поклонению благочиние по старчеству блюдомо бе, да не некое замешание сотворится в них. Сам же блаженный Настоятель в церкви стоя, николиже к стене приклонися, или безвременно посиде, аще и нозе его от стояния яко столпи бяху. Подобно и в трапезе подобающий чин опасно бе хранимый, кийждо на своем месте седяше с кротостию и молчанием, и никого же бяше слышати, токмо чтеца единаго.

Братиям всегда три снеди бываху, кроме постных дней, и в них же поется «Аллилуия»: в тыя бо воздержахуся по произволению и по силе, ов сух хлеб ядя, ов же весь день без пищи провождая. Настоятелю же таяжде, яже и братии на трапезе представляшеся пища, и равный с прочими удел, но Преподобный ничесоже до сытости приимаше. Востающе же от трапезы, по благодарении кийждо молча отхождаше в келлию свою, да не уклоняющеся ни на каковую беседу, ниже входяще инаго брата в келлию, кроме великия нужды.

Некогда случися единому брату, именем Мартиниану, от трапезы изшедшу, пойти к другому брату некия ради потребы, еже увидев Преподобный, призва его к себе и вопроси: «Камо пошел еси?» Он же рече: «Имех к брату нужду и того ради хотех к нему ити». Святый же, яко поношая ему глаголаше: «Тако ли сохраняеши чин монастырский? Не мог ли еси ити первее в келию твою и должную молитву сотворити, таже, аще нужно ти бяше, пойти к брату?

» Мартиниан же, яко осклабився рече: «Отче, егда прииду в келлию мою, к тому не могу изыти». Святый же глагола: «Сице твори всегда, первее в келлию иди, и келлия всему добру научит тя». Храняшеся же во обители той и сей чин: аще кто к некоему брату принесет от кого грамоту или некое приношение, той брат грамоты не распечатав, приношаше к Настоятелю, такожде и еже принесеся ему, ко отцу несяше.

Подобно, аще кто хотяше от себе к кому вне монастыря писание послати без отча повеления никтоже дерзаше. В келлии же ничтоже кому попускашеся имети кроме нужнейших вещей, ниже своим что звати, но по Апостолу вся обща имети: сребро же не именовашеся в братии, кроме общаго монастырского хранилища, от негоже вси вся потребная имеяху. Ниже укруха хлеба леть бе кому в келлии имети, ни пития коего: аще же кто жаждею одержимый бываше, идяше в трапезу и тамо с благословением устужаше жажду свою.

И аще кому случашеся прийти в келлию, коего брата, ничтоже ино видети бе в келлии, токмо иконы и книги, и сосуд с водою, еже руки умыти. Тако от всего пристрастия бяху свободни, едино попечение имущи, еже Богу угодити, и друг ко другу любовь и смирение имети, и общия ради потребы трудитися. А якоже на церковное пение, сице и на монастырское дело всяк с усердием течаше, друг друга предваряюще, еже бе обрестися первым, и всяк неленостно по силе своей работаше, не яко б человеком, но яко Богу работаху.

Во всяком же общем деле сие соблюдаху, да не будет каково в них претыкание, ниже праздное слово, но кийждо молча делаше, соблюдая духовное свое любомудрие, и яко пред очами всевидящего Бога стояти и делати мняся. Аще же кто и глаголати хотяше, то ничтоже ино разве от книг на пользу прочим братиям, а наипаче тем, иже не ведяху писания, и иная многоразличная бяху братиям в житии Богоугоднаго устроения.


Седмица - Седмица.RU//Библиотека


Уникальный поиск `по-сути` по православной библиотеке