Поиск

Книги с поиском

От Матфея От Марка От Луки От Иоанна Деяния Псалтирь 40 книг с поиском



Святоотеческое наследие -
Библiотека твореній святыхъ отцевъ и учителей Церкви и церковныхъ писателей.

[ Главная ] [ Карта сайта ] [ Изслѣдованiя ] [ I-III вѣкъ ] [ IV вѣкъ ] [ V вѣкъ ] [ VI-X вѣкъ ] [ XI-XV вѣкъ ] [ Послѣ XV вѣка ] [ Acta martyrum ] [ E-Mail ]
[ Указатель ] [ Сборники ] [ А ] [ В ] [ Г ] [ Д ] [ Е ] [ З ] [ И ] [ І ] [ К ] [ Л ] [ М ] [ Н ] [ О ] [ П ] [ Р ] [ С ] [ Т ] [ Ф ] [ Х ] [ Ю ] [ Ѳ ] [ Ссылки ] [ Гостевая книга ] Сегодня - вторникъ, 6 марта 2007 г.

Сейчасъ на порталѣ посетителей - 3.

ПОСЛѢ XV ВѢКА

Преп. Максимъ Грекъ († 1556 г.)
Словеса супротивна противу главъ Самуила евреина.

Самуила евреина главы съ латынскихъ книгъ перевелъ на русскый языкъ Николай Нѣмчинъ, въ нихъже писано, что Самуилъ былъ послѣ Христова вознесенія лѣтъ 1040. Понеже іудеи, по Христовѣ вознесеніи, разоришася, отъ римлянъ конечно и росточени по странамъ, и нѣціи отъ нихъ предаша писаніемъ своимъ ихъ евреомъ, послѣднимъ родомъ, яко по 1000 лѣтъ паки имъ вселитися въ Іеросалимъ, и сіе у нихъ писаніе благонадежно держаху честнѣ.

Егда же, по плѣненіи ихъ, исполнишася тысяща лѣтъ, тогда и Самуилъ уразумѣ, яко имъ на горшее преспѣваетъ, а не возвращеніе знаменуетъ. Тогда зазрѣ самъ себѣ и всѣмъ жидомъ, яко не за простое согрѣшеніе толико лѣтъ въ плѣненіи, но за Христово распятіе. И собра отъ пророческихъ книгъ главы о плотскомъ Христовѣ смотрѣніи и о призваніи языкъ и отверженіе ветхыя жертвы.

Глава 1.

Тогда будете люди Божіи и спасенніи будете имъ, егда, отступивше всякаго вашего зловѣрія и упрямъства и непокорства, возглаголете съ вѣрою и любовію съ ними: благословенъ грядый во имя Господне, Богъ Господь и явися намъ, и въ заповѣдехъ Его станете ходити, крестившеся во имя Отца и Сына и Святаго Духа, якоже есть писано: твой есмь азъ, спаси мя, таже приводитъ, зане рече: оправданія твоя изыскахъ.

Вы, и Его Божества отмѣтающеся, рекше предъ Пилатомъ: [1] мы царя не имамы, токмо кесаря, и паки: кровь Его на ны и на чада наша; и оправданія Его не пріемлюще, еже глаголетъ: вѣровавый и крестився спасется, а не вѣровавый осудится. [2] Како глаголеши: мы убо Божіи есме во всякомъ статіи [3] нашемъ? или не слышалъ еси глаголющаго пророка: и паки отчужени быша грѣшницы отъ ложеснъ, заблудиша отъ чрева глаголаша лжу?

Глава 2.

Не Божіи къ тому есте, якоже предпоказася нами, ниже упованіе ваше твердо есть; писано бо есть: пожрите жертву правдѣ и уповайте на Господа; [4] вы же, убивше Его, врази уже есте Ему и убійця, а не сынове, ни друзи и не людіе паствы Его. Како убо уповаете нань? суетно убо упованіе ваше и богомерско.

Глава 3.

И аще въ гнѣвѣ Божіи есте, то убо и врази и богомерзцы. Како убо Его есте, писанію глаголющу: сынове чюждіи солгаша Мнѣ, сынове чюждіи охромоша отъ стезь своихъ? Онъ чуждихъ уже васъ и вѣсть и именуетъ; и ты, Самуиле, своихъ Его глаголеши васъ?


Святоотеческое наследие -


Уникальный поиск `по-сути` по православной библиотеке